dijous, 14 de juny del 2012

Crònica de la 1a acampada



Aquest cop sí, en absència de pluja vaig arribar a Rúbies sobre l'horari previst i vaig poder instal·lar la tenda en un lloc arrecerat i protegit. També vaig poder  explorar el terreny amb més marge de temps, cosa que em va permetre alguns descobriments, com ara l'antic cementiri del poble i una roca d'aspecte monolític impressionant. Allà s'em va ocórrer dividir Rúbies en territoris per poder identificar millor cada zona:
-el cementiri i el monòlit serien dins del Territori Espiritual
-l'entrada al poble, on hi ha la font seria el Territori dels Aiguamolls
-el poble, junt amb l'ermita seria el Territori Central
-les feixes cultivables al voltant del poble serien al Territori Periferic
-la zona dels salts d'aigua i basses seria el Territori Iakuzzi

La tenda es troba al Territori Perifèric, a prop d'unes petites bordes ara en ruines. Diumenge vaig estar netejant els voltants de l'asentament i començant a definir espais: zona de cuina, zona del foc i zona polivalent. També vaig començar a fer un primer inventari mental dels recursos alimentaris de la zona, vaig identificar parres, figueres, pomeres, ametllers, moreres, orenga, ortigues, roses silvestres i altres plantes per identificar.
La font segueix rajant encara que el cabdal és petit. A la zona Iakuzzi vaig començar a millorar els espais per banyar-se i pendre el sol. A prop d'allà vaig descobrir també un terreny fangós que podria servir com a recurs per a construir amb la tècnica del adob.
Tinc previst tornar a pujar algún cap de setmana de Juliol però encara no puc precisar una data.
Per poder ubicar millor la crònica, podeu donar un cop d'ull a algunes fotos del darrer dia.

 Esta vez sí, en ausencia de lluvia llegué a Rúbies sobre el horario previsto y pude instalar la tienda en un lugar resguardado y protegido. También pude explorar el terreno con más margen de tiempo, lo que me permitió algunos descubrimientos, como el antiguo cementerio del pueblo y una roca de aspecto monolítico impresionante. Allí se me ocurrió dividir Rúbies en territorios para poder identificar mejor cada zona:
-el cementerio y el monolito serían dentro del Territorio Espiritual
-la entrada al pueblo, donde está la fuente sería el Territorio de los Humedales
-el pueblo, junto a la ermita sería el Territorio Central
-los bancales cultivables alrededor del pueblo serían el Territorio Periférico
-la zona de los saltos de agua y balsas sería el Territorio Iakuzzi

La tienda se encuentra en el Territorio Periférico, cerca de unas pequeñas bordas ahora en ruinas. El domingo estuve limpiando los alrededores del asentamiento y empezando a definir espacios: zona de cocina, zona del fuego y zona polivalente. También empecé a hacer un primer inventario mental de los recursos alimenticios de la zona, identifiqué parras, higueras, manzanos, almendros, moreras, orégano, ortigas, rosas silvestres y otras plantas por identificar.
La fuente sigue manando aunque el caudal es pequeño. En la zona Iakuzzi empecé a mejorar los espacios para bañarse y tomar el sol. Cerca de allí descubrí también un terreno fangoso que podría servir como recurso para construir con la técnica del adobe.
Tengo previsto volver a subir algún fin de semana de Julio pero todavía no puedo precisar una fecha.
Para poder ubicar mejor la crónica, puedes dar un vistazo a algunas fotos del último día.



2 comentaris:

  1. l'altre dia hi vaig anar, i al buscar informació d'aquest lloc m'he trobat aquest bloc..
    me l'he llegit tot i hem sembla increïble aquesta aventura que duus a terme

    sort!

    ResponElimina