dimarts, 5 de juny de 2012

Projecte OK-Rúbies / Projekto OK-Rúbies / Proyecto OK-Rúbies

 Aquest cap de setmana començo el projecte OK-Rúbies. Pujaré diumenge desde Lleida amb el tren de la Pobla fins a Cellers, des d'on caminaré fins la Font de les Bagasses. D'allà iniciaré l'ascens fins el poble, on calculo arribar a migdia, a temps per dinar. Un cop allà cercaré el lloc idoni per plantar la tenda, que servirà tant per passar la nit com per punt de referència per a properes visites,
El mateix diumenge continueré realitzant fotografies més específiques que puguin ajudar a fer-nos una idea de l'entorn natural i alhora ens suggereixin com aprofitar els recursos naturals.
La idea es preparar una acampada de llarga durada per al mes d'agost. Aquest mes el dedicaré a la neteja del poble, l'acolliment de visites, planificació d'un primer habitatge experimental i, en cas de que s'animi més gent, tallers d'ajuda mútua i d'intercanvi de coneixements.

Ĉi semajnfine mi komencas la projekton OK-Rúbies. Mi aliros ekde Lleida per la trajno de La Pobla de Segur ĝis Cellers, de tie mi piediros ĝis La Font de les Bagasses. De tiu punkto mi supreniros al la vilaĝo, kalkulante la alvenon tie ĉ. tagmeze, ĝustatempe por la tagmanĝo. Post tio, mia unua agado estos serĉi konvenen lokon por starigi la tendon, kiu utilos por tranokti kaj ankaŭ kiel referencpunkto por sekvantaj vizitoj.
Dimanĉe mem mi daŭre fotos plispecife la ĉirkaŭon por faciligi pli kompletan komprenon de la viveblecoj de la zono kaj ĝiaj resursoj. La ĉefideo estas prepari la necesaĵojn por longa tendumado dum aŭgusto. Tiun monaton mi okupiĝos pri purigado de la vilaĝo, akceptado de vizitantoj, planado de experimenta loĝejo kaj, kaze ke partoprenos pliaj tendumantoj, organizado de atelieroj pri reciproka helpado kaj interŝanĝo de konoj.

Este fin de semana comienzo el proyecto OK-Rúbies. Saldré de Lleida con el Tren de La Pobla hasta Cellers. Una vez allí, andaré hasta la Font de les Bagasses, desde donde subiré hasta el pueblo, calculando llegar a la hora de comer. Por la tarde buscaré el mejor lugar para plantar la tienda, que servirà tanto para pasar la noche como para establecer una referencia para las siguientes visitas.
Después recorreré el lugar haciendo algunas fotos más específicas, que nos seran útiles para hacernos una idea del entorno y entrever los recursos naturales que se podrian aprovechar. La idea es preparar una acampada larga para el mes de agosto. Durante ese mes me dedicaré a limpiar el pueblo, atender las visitas, planificar una vivienda experimental y, en caso de que más gente se anime, realizar talleres de ayuda mútua y intercambio de conocimientos.